If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
1.7 16 В е таралеж в гащите. Оправдан е само тоя на 33-ките. На 145/6 е чиста ....я. Нема таков кенеф!
Виж, осем клапановите си заслужават вниманието. Евтини за обслужване, непретенциозни и вървят добре. Разходът също е много приличен.
Истината обаче е, че не са за лаици.
Ако искаш да караш такава кола, забравяш какво знаеш за Гоуфа или Москувича и започваш да се учиш на ново.
И вярвайте ми- заслужава си!
Успех!
Не знам за обслужването,ма като отворя капака настръхвам,вижда ми се бая забутаноСвещите не ми се мисли как се сменят примерно
Абе за 8 клапановия е малко зор, ама се сменят. Всъщност зависи дали имаш газ и къде е монтиран изпарителя. При мене е на десния рог и имах малко зор със свещите на 1-ви и 3-ти цилиндър съответно.. Виж за 16 клапанов и на мен ми е интересно, някой колега да каже..
Alfa Romeo 145 1.6 i.e. Boxer -Ex
Alfa Romeo 146 1.3 i.e. Boxer -Ex
Като я купих едно от първите неща беше да сменя свещите. Сложих NGK BPR7ES. По каталог им дават на 8 клапановите боксери Golden Lodge 25HL ама такива май не се произвеждат вече и трудно може да се намерят. Те лоджа май са с 4 електрода, а тези които аз сложих са само с един ама ми ги изкараха по каталог, че уж ставали, а и ми хареса, че са една идея по-студени и понеже съм на газ и давам и малко газ..
Иначе аз от колата свалих BERU някакви с 3 или 4 електрода не помня вече, не че имаха проблем просто профилактично.
А за кутията кво да кажа - аз гърмях две на мойта, ама си го набих сам тоя филм, щото реших "профилактично" да си сменя кабелите и попаднах на некви боклуци (уж KW били..) дето прескача искра през изолацията към корпус, където е по-близо. Върнах старите, които се оказа фабрични - пише си на тях Фиат/Ланча, а и са номерирани кой кабел за кой цилиндър е - и сега проблеми няма.
Но иначе аз говорих с колегата от форума Роби, по тоя въпрос и той категорично каза, че тоците да са ок е най-важно при тия проблеми, а кихалка не винаги спасява...
Не съм имал 1.7 16в боксер, а 8 клапанов имам от по-малко от година и едва сега взех и един бракуван да го разглабям, та не мога да твърдя, че знам и разбирам много от тези мотори.
Тренирай! Полезно е!
Но според това, което съм чел по форумите и по интернет - не са кой знае какви разликите между 1.7 16в в 33 и в 145/6. Основната разлика идва от теглото на колите, но и в 145/6 разликата в динамиката, която осигурява 16 клапанов спрямо 8 клапанов би трябвало да е осезаема (не съм карал 16в)?
Кои форуми, колега?! Форумът е един. 128 срещу 138 си е разлика. Като разликата в мощността идва от скопяването на мотора , с цел икономия. Освен това кривата на въртящия момент е много по-лоша при 145/6. На практика, 1.6 В8 тегли по-добре в ниските обороти. 1.7 16 В трябва непрекъснато да го газиш, ако искаш да върви. Разликата е точно като 1.6 ТС с вариатор и без. Не случайно 1.7 16 В на 145/6 върви по-добре на газ, отколкото на бензин. Колкото до теглото, то и скоростната кутия е с по-къси предавки на 145/6, та от там нещата са още по-зле. Не случайно 33-ка дори с 1.5 мотор къса с лекота 145/6.
Ти колега с какви свещи си?Моята я купих със счупена кутия на въздушния филтър,явно е гърмяла преди...Откакто я карам при мене не е гърмяла.
Ако караш на газ горещо ти препоръчвам VW 20 на Denso. свещите са иридиево-платинени. Скъпи са , но с огромен пробег и за това накрая са евтини. Около 120 000 км. Двигателя работи по съвсем друг начин, а и тушира проблемите с кабели и бобини. Съотвенто и разходът спада драстично.
Голден Лоджи са чудесни свещи с дълъг пробег, но само на бензин. Там искрата се формира, като участвуеа и предният фронт на изолатора. Това е невъзможно на газ и на практика имаме свещ с разстояние над 1.2 мм между електродите.
Иначе аз съм им най-големият фен, но за газ не стават.
Свещите вярно са на кофти място, но с подходящи удължители и тренировки са си рутинна операция
1.6 8v да тегли по-добре от 1.7 16v в каквито и да е обороти е скандална глупост!
Моля ти се....
Сигурно се опитваш мислено да сравниш 1.6 в 33ка и 1.7 в 145ца ...
1.6 8v не тегли в никакви обороти.
Карам го от 13 години.
Става, не е зле, но баш в ниските е скръб тотална.
За щастие бързо вдига обороти и се чувства добре там.
На Спринта имам 1.7 16в 128коня и дори с оригиналните валове (скопена версия) си извади едни стандартни 130 коня, мерени на дино стенд.
Някъде в темата за Спринта има и графика.
За мен 1.7 16в е винаги по-добрият избор при 145/146,
Лошото е, че дебитомерът му е скъп, а 1.6 няма такъв.
1.6 8v да тегли по-добре от 1.7 16v в каквито и да е обороти е скандална глупост!
Моля ти се....
Сигурно се опитваш мислено да сравниш 1.6 в 33ка и 1.7 в 145ца ...
1.6 8v не тегли в никакви обороти.
Карам го от 13 години.
Става, не е зле, но баш в ниските е скръб тотална.
За щастие бързо вдига обороти и се чувства добре там.
На Спринта имам 1.7 16в 128коня и дори с оригиналните валове (скопена версия) си извади едни стандартни 130 коня, мерени на дино стенд.
Някъде в темата за Спринта има и графика.
За мен 1.7 16в е винаги по-добрият избор при 145/146,
о Лшото е, че дебитомерът му е скъп, а 1.6 няма такъв.
Аз много често плещя всякакви глупости, пък те накрая излезат, че са истини.
Тука говорим за 145/6, а не за нашите кошници по 850-900 кила.
Хареса ми :" Лошото е, че дебитомерът му е скъп, а 1.6 няма такъв."
На прав път си!
Ще откриеш и други нещица.
Тука става въпрос не за това, което ние правим, а за колега, който иска да си вземе алфа за ежедневно каране.
На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Дино стенда не го интересува колко кила е колата и никъде не ги намесвай.
Уж 145/6, пък говориш за 33ки.
Няма как да излезе, че 1.6 е нещо повече по какъвто и да е технически показател (НЕ ЕКСПЛОАТАЦИОНЕН) от 1.7, ако ще и 10000 пъти да го напишеш във форума
Малко бабешки приказки се получават.
А аз съм на крив път защото точно там боксерите дават най-много удоволствие
Реалните проблеми на боксерите са, че изчезват, но е полезно да се знае кое, как.... за поколенията...
Дино стенда не го интересува колко кила е колата и никъде не ги намесвай.
Уж 145/6, пък говориш за 33ки.
Няма как да излезе, че 1.6 е нещо повече по какъвто и да е технически показател (НЕ ЕКСПЛОАТАЦИОНЕН) от 1.7, ако ще и 10000 пъти да го напишеш във форума
Малко бабешки приказки се получават.
А аз съм на крив път защото точно там боксерите дават най-много удоволствие
Реалните проблеми на боксерите са, че изчезват, но е полезно да се знае кое, как.... за поколенията...
Човекът иска да я експлоатира, а не да се вре по дино тестове и да я разглобява по два пъти в седмицата.
Аз не знам една 145/6 със 1.7 16V, която да се кара в момента. Последната беше на Пинки, която се караше ежедневно. Дори и Боби 33, след като я възстанови неговата 145, я разкара, с мнението:" нема такъв кенеф".
Човекът спомена за 33-ка и за това се уточних.
Заради подобни безплодни спорове разделите и форумът като цяло загива.
Само тука в Перник има още трима с 33-ки, които не влизат изобщо, защото все някой ще се направи на по-по-най. Единият се занимава само с първа серия, втория има много лъскава Имола, а третият е цял професор, който има уникално запазена 1.4 с карбуратори и "базов модел". Тоест спартанска. Няма дори електрически стъкла и дясно огледало. Но поразява, колко много е запазена. В Монтана също има един, който само нои чете пишкомеренията ни и толкоз. Иначе нато Петко се подвизава по чужди форуми.
Всъщност и аз.
На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Съжалявам, че пак причних такъв яростен спор на тема 16-клапанов боксер (за втори път се случва )
Иначе по темата - сигурно колегата mordohy има право да има такова мнение за 16в в 145/6, аз не знам понеже нямам допир с точно тоя мотор нито в 145 нито в 33, та за това и питах.
Наистина търся 16-клапанов да го карам всеки ден, но това не значи, че няма да се кара здраво. Не ме е толкова страх от ремонти, иначе нямаше да си взема Алфа (понеже такова е всеобщото схващане). То пък взе, че се оказа здраво куче....
Но за 33-ка съм се отказал, щото просто тия коли ги няма вече, камоли с този мотор точно, а пък 8 клапанов боксер си имам, другото е интересно...
Alfa Romeo 145 1.6 i.e. Boxer -Ex
Alfa Romeo 146 1.3 i.e. Boxer -Ex
Ами гледам те, че си в София. Обади се да се срещнем. Ще ти дам да покараш моята, пък после ще говорим. Нужна ли е изобщо 1.7 16 W мотор
Споко чичко Иво. Той е карал моята 33-ка. Има идея горе доли за какво става въпрос. Става въпрос за бялата. Обаче в 33-ка примерно, разликата в ускорението от едната ми до другата 33-ка е близо 4 секунди. При еднаква кубатура, но с различен брой клапани. 16 клрапановият мотор върви мооооого повече от 8 клапановия. Ако не ти се вярва, заставаш до мен на чертата с твоята 33-ка, аз паля червения скрап и няма да ми видиш и задния номер слаед 200 метра. Това е реалността.
Да, точно за това говорим. В крайна сметка няма две мнения, че 1.7 16в върви значително по-добре в 33 отколкото в 145, но и за всеки от моделите има значителна разлика спрямо 8 клапановите мотори...
Иначе ясно, че който и да е 8 клапанов в 33 върви повече от същия или сходен по кубатура в 145/6, но това предполагам се дължи най-вече на разликата в теглото на колите.
Много е чуствителен педала на газта...На бензин направо подскача,при едвам лек допир?
---------- Post added at 12:51 ---------- Previous post was at 12:47 ----------
Нещо май тая кола не мога да я карамСе едни й се иска да я настъпвам повече,и на по високи обороти се чуства по на место...Взех я заради жена ми да я кара,но тя каза ,че и била рязка...Май че и давам ТД-то,а тва че му се учим аз
Comment